O.B.S. De Krijtmolen

De Krijtmolen bestaat uit drie afzonderlijke gebouwen. Het nieuwste gebouw bevat alle groepen 3 tot en met 8, de lerarenkamer en kantoorruimtes. In een ouder gebouw zijn de kleuterklassen en de voor- en vroegschoolse educatie (v.v.e.) gehuisvest. Het derde gebouw bevat een gymzaal.

Beide gebouwen hebben hun eigen speelplaats met speeltoestellen. Ook wordt er gebruik gemaakt van het grasveld met speelgelegenheid grenzend aan de schoolgebouwen.

 

Figure 3 De Krijtmolen, gebouw voor midden- en bovenbouw

 

Visie van de school

Het uitgangspunt van De Krijtmolen is: Samen spelen, samen leren, samen leven, Waarmee de school zich richt op verbondenheid, tolerantie en aandacht voor leerlingen met bijzondere behoeften. Daarnaast legt de school veel nadruk op muziek en sport. Bovendien heeft de school een cultuurplan waarin alle culturele activiteiten van de school zijn opgenomen en gepland.

 

De Krijtmolen werkt met de methode de Vreedzame School. Deze methode wil een bijdrage leveren aan een positief sociaal klimaat binnen en buiten de school. Ouders en leerkrachten hebben de taak om kinderen voor te bereiden op de maatschappij. Een maatschappij waarin niet alleen rekenen en lezen, maar waar ook sociale vaardigheden belangrijk zijn. De Vreedzame School wil de kinderen daarop voorbereiden. Met het programma van de Vreedzame School leren de kinderen om op een positieve manier met elkaar om te gaan. De kinderen leren democratische beslissingen te nemen en samen te zorgen voor een goede sfeer in de groep en op school. En zoals de school zelf zegt: “Dit bevordert niet alleen het plezier waarmee de kinderen naar school gaan, maar zorgt ook voor een werkklimaat, waarin veel geleerd kan worden.”